Cesta ke splněnému snu o vlastní kavárně
Nebojte se začít úplně od nuly
Pokud jste byly dosud například oděvní návrhářkou, makléřkou či stavebním inženýrem, nevadí. I tak se můžete stát provozovatelem místa, které bude považováno za oázu určenou k odpočinku a osvěžení. Při provozování kavárny mohou mít ty nejlepší nápady právě lidé, uplatňující zkušenosti z úplně jiné branže. Nejdůležitější je zápal, nadšení, vytrvalost a schopnost odhadnout potřeby zákazníka. Takto vznikla řada podniků, které byly vybudovány v úplně v nových prostorách bez ohledu na velkou konkurenci.
Nebojte se naplno projevit svůj vkus
Váš podnik se může stát oblíbeným právě díky zajímavému a příjemnému prostředí, které je umocněno vaším autorským dizajnem. Lze v něm například využít sbírky starožitného nábytku, uměleckých artefaktů či zajímavý jídelní servis, ve kterém jídlo a pití budete podávat. Prostě vytvoříte prostředí, kam byste se sami rádi vraceli a nacházeli v něm potěšení a odpočinek. Mezi zajímavé koncepty patří například kočičí kavárny, kdy se návštěvníci mohou zrelaxovat pohledem na pochrupávající se chundelaté mazlíčky nebo se s nimi i pomazlit. Toto potěšení přivítají nejen rodiny s dětmi, ale i manažerka unavená z náročného dne.
Atraktivita lokality podniku není vším
Samozřejmě, že umístění kavárny může mít na její návštěvnost určitý vliv, ale i když se může nacházet na významně turisticky exponovaném místě, nemusí být úspěch zaručen. Toto zjištění má za sebou již řada podnikatelů. Důležité je něčím se odlišit a nabídnout něco víc. Osvědčeným nápadem se například stalo umístit do kavárny pražírnu. Zákazník tak může do celého tajemství procesu výroby kávy nahlédnout a tím se stane součástí podniku. V poslední době je v stále větší poptávka po nabídce veganských produktů. Patří mezi ně i rostlinné náhražky mléka a smetany, které ke kávě patří. Zdá se to jako maličkost, ale nabízí velký potenciál zvýšení zájmu zákazníků.
Ale pozor, čekejte dřinu
Každý, kdo to někdy zkusil, vám potvrdí, že při rozjezdu podniku můžete narážet na spoustu překážek. Patří mezi ně nespolehlivost zaměstnanců ale i dodavatelů, počáteční nezájem zákazníků a nízké výdělky. Je třeba se vyzbrojit trpělivostí a odhodláním.
Vytrvejte
Pokud se rozhodnete zvolit jedinečný koncept, může nějaký čas trvat, než zákazníky a okolí přesvědčíte o jeho přínosu. Pro tyto případy je dobré mít pro začátek zásobu peněz, nejlépe alespoňna rok dopředu, aby bylo z čeho provoz podporovat.
Chybami se člověk učí
Nebojte se experimentovat a občas udělat chybu. Pokud se například rozhodnete vyzkoušet neobvyklé a divoké kombinace chutí a ingrediencí, může se stát, že někdy sáhnete vedle. Ale i přes to se tak zvyšuje šance, že zákazníky zaujmete a jejich zvědavost na další nápady je přivede k vám zpět.
Nenechte se tedy odradit konkurencí, nalezněte mezeru na trhu a dejte prostor své fantazii. Můžete tak vytvořit originální a jedinečný podnik, kde se každý rád znovu zastaví a pochutná si na výborné kávě.